Inspiratie - Made in the Kitchen

Löhne, 29 oktober 2021 | Rond 2026 zijn de generaties Millennials en Gen Z goed voor meer dan 60% van de wereldwijde luxemarkt. Nu al ondergaat het begrip luxe een enorme verschuiving. ‘Oude luxe’ werd gekenmerkt door status, bezittingen en een verfijnde of exclusieve smaak. In ‘nieuwe luxe’ zijn ervaringen belangrijker dan voorwerpen en ligt de nadruk op culturele waarden. SieMatic is ervan overtuigd dat internationale merken daarom moeten evolueren, hun culturele relevantie moeten versterken en hun publiek moeten inspireren met emotionele ervaringen.

Materialen als dragers van emotie

Naast vorm en functie zijn materialen belangrijke emotionele componenten bij het ontwerpen van een individuele keukenoplossing. Wanneer ze perfect zijn geïmplementeerd, weerspiegelen ze de persoonlijkheid van hun eigenaars. Dit geldt met name voor keukens in open woonruimten, omdat zij verbonden zijn met het meubilair in de woon- en eetruimten. Daarom moeten zij niet alleen hun functie vervullen, maar ook voldoen aan de esthetische eisen van hun gebruikers. Net zoals de individuele voorkeuren van de klanten, hebben de materialen en keukenseries van SieMatic een bijna onbegrensde variatie. Afhankelijk van de voorkeuren van klanten, waar ook ter wereld, worden extraverte keukendesigns afgewisseld met subtiele, heldere en kleurrijke keukens in monochrome concepten. Voor compacte keukens zijn er royale, open oplossingen. In alle opzichten gaat het om een emotioneel breed spectrum van veelzijdigheid, kleurrijkheid en diversiteit. Het verbindende element is de designkwaliteit met de tijdloze elegantie van SieMatic.

Bij de keuze van materialen is het van belang niet alleen rekening te houden met hun eigen expressie, maar ook met de architectonische omgeving, omdat deze een beslissende invloed heeft op het uiterlijk van de keuken. De sterke wisselwerking tussen materialen, vormtaal en architectuur zijn duidelijk terug te vinden in wat SieMatic-designers tot dusver wereldwijd hebben ontworpen. In twee alternatieve benaderingen stellen zij de keukenconcepten samen in harmonie met de architectuur, óf kiezen zij bewust voor een stilistisch contrast. Zolang het maar samenhangt met de voorkeuren en diversiteit van de individuele internationale consument.

Het volledige persbericht is te vinden in onze downloadzone:
Let op, de beelden zijn onderworpen aan media- en tijdsgebonden gebruiksrechten. Gebruik uitsluitend toegestaan voor redactionele doeleinden. Passief online gebruik in PR is ook achteraf toegestaan, geen verwijdering vereist. Wij vragen om uw acceptatie en verwijzen naar het auteursrecht en persoonlijke rechten. Voor gedetailleerde informatie verwijzen wij u naar het persbericht. Hartelijk dank.

Persbericht (ZIP, 3 MB)

Persfoto's (ZIP, 174 MB)