SieMatic Lifestyles 2023/2024

SieMatic – Kitchen Interior Design since 1929. De focus ligt op de individuele wensen van de klant. Al 95 jaar.

Löhne, in februari 2024 | Als je de essentie van het merk SieMatic in een paar kernwoorden zou moeten beschrijven, zou dit de beste manier zijn om het te doen: Innovatief, inspirerend, fascinerend. SieMatic heeft een lange traditie in het inspireren van mensen met fascinerende keukenconcepten. Het is de ziel en de identiteit van het bedrijf. De focus ligt altijd op de klanten, waar dan ook ter wereld die, met hun steeds veranderende wensen en hun hoge verwachtingen, ons uitdagen en voor wie wij bijzondere keukenconcepten wil creëren.

SieMatic is aanwezig in 75 landen, in zeer verschillende culturen, met uiteenlopende kook- en eetgewoonten. Met het SieMatic designprincipe van de vier lifestyles PURE, URBAN, CLASSIC en MONDIAL kunnen nu wereldwijd woonruimtes worden ontworpen die de persoonlijkheid van hun bewoners perfect weerspiegelen. Het SieMatic concept van lifestyle volgt de meest populaire leefgewoontes en interieurtrends van dit moment en maakt het mogelijk om flexibel, precies en gedetailleerd in te spelen op individuele leefgewoontes buiten starre programmastructuren om.

Wat velen als het middelpunt van hun huis beschouwen, is altijd het hart van het bedrijf geweest: de keuken. Al meer dan 90 jaar ontwikkelt SieMatic fascinerende keukens van de hoogste kwaliteit, functionaliteit, tijdloos en modern. Keukens als ruimte voor creativiteit, voor vrienden en familieleven, voor nieuwe ontmoetingen en frisse ideeën. En omdat elk mens bijzonder is, elk karakter uniek is, elk land en elke regio zijn eigen eetcultuur heeft, worden keukens gezien als leefruimtes.

„We denken niet in producten, maar in lifestyles. Het designprincipe van onze vier inspirerende lifestyles PURE, URBAN, CLASSIC en MONDIAL kan wereldwijd worden gebruikt om leefruimtes te creëren die perfect de persoonlijkheid van hun bewoners weerspiegelen. Bedacht op basis van jou eigen ideeën en wensen, is het resultaat absoluut uniek: je heel persoonlijke, op maat gemaakte keuken van SieMatic.“
Jörg Overlack, Head of Brand & Corporate Communication

Indrukwekkende key visuals voor de SieMatic merkcommunicatie en inspirerende SieMatic keukenconcepten en ‘homestories’ van over de hele wereld.

Het basisidee achter deze visualisaties was om af te stappen van de huidige standaarden van keukenmeubelreclame en een apart, opvallend podium te creëren voor het merk SieMatic om zich sterker te onderscheiden. Met een onmiskenbare visuele uitstraling en de individuele keukens als hoofdrolspelers, gerealiseerd op hoog niveau met een hoge herkenningswaarde. En met een eigen beeldtaal die verrassend en zelfverzekerd de authentieke persoonlijkheid van SieMatic als wereldwijde fabrikant van innovatieve, hoogwaardige en exclusieve keukens benadrukt.

De nieuwe key visuals van de vier SieMatic lifestyles worden voortdurend aangevuld met professionele foto's van internationale SieMatic keukens in echte architectuur en woonsituaties. SieMatic presenteert geselecteerde interieurconcepten en ‘homestories’ op www.siematic.com/nl/inspiratie/homes en www.siematic.com/nl/inspiratie/stories.

Welkom in de puristische wereld van SieMatic. Een kamer kan een eiland zijn: Het tijdloos elegante ontwerp van de SieMatic PURE lifestyle, discreet geïntegreerd in de architectuur, viert klassiek minimalisme en de schoonheid van het leven. Een oase van rust en lichtheid, waar de hectiek van alledag als een jas kan worden afgeworpen. Het royale gebruik van oppervlakken en materialen en de afwezigheid van decoratieve elementen creëren een sfeer van rustgevend evenwicht. Een elementaire eenvoud die overal ter wereld wordt begrepen.

Een SieMatic PURE is meer dan een elegant, sculpturaal object. Zijn ware luxe ligt in het feit dat hij tot het essentiële is teruggebracht. Hij is bevrijd van al het overbodige en neemt de open ruimte op als een element, waardoor deze kan ademen. Deze sfeer van rustgevende lichtheid creëert een toevluchtsoord voor reflectie en inspiratie waarin uw liefde voor helderheid en elegantie, rust en harmonie, uw passie voor tijdloze perfectie zich ongehinderd kan ontplooien.

De puristische wereld. Het opent een schat aan creatieve mogelijkheden: Met innovatieve ruimteconcepten waarin de functies van de keuken perfect en discreet in de architectuur zijn geïntegreerd. Met zorgvuldig geselecteerde combinaties van uitgelezen materialen en uitgelezen kleuren die veel verder gaan dan het gebruikelijke keukendesign en vrijwel geen grenzen stellen aan de creativiteit van het design. www.siematic.com/pure

Het volledige persbericht is te vinden in onze downloadzone:

Persbericht (ZIP, 3 MB)

Persfoto's (ZIP, 455 MB)